Miasto Zagubionych Dusz – Cassandra Clare


Miasto_zagubionych_duszZakończenie „Miasta Upadłych Aniołów” wprowadziło mnie w konsternacje. Byłam niesamowicie zszokowana przebiegiem wydarzeń. Byłam pewna, że autorka znowu puści jakąś bombę, jednak nie spodziewałam się takiego zwrotu wydarzeń. Czym prędzej sięgnęłam po kolejną cześć. Wiedziałam, ze tym razem nie dam rady wytrzymać za długo bez informacji jak dalej potoczą się losy Nocnych Owców i ich przyjaciół.

Clary wraz z przyjaciółmi prowadzi poszukiwania Jace’a. Jej ukochany zniknął z jej bratem Sebastianem, nie wiadomo nawet czy wciąż żyje. Niestety, okazuje się, że Jace współpracuje ze swoim największym wrogiem. Nie wiedząc co dalej robić, grupa przyjaciół postanawia na własną rękę poszukać rozwiązania tej sytuacji, nie informując o niczym Clary. Ta również nie zważa na ostrzeżenia Simona, Izabelle i Aleca. Staje oko w oko ze swoim największym koszmarem, nie zważając na konsekwencje swoich czynów.

Kolejna cześć serii „Dary Anioła” znowu wbiła mnie w fotel. Autorka już w poprzedniej części naciągnęła napięcie do granic możliwości, tutaj dorzuciła jeszcze parę groszy, do już niejasnej sytuacji. Nie wiem skąd ta kobieta czerpie takie pokłady wyobraźni. Bo przecież ile złego może jeszcze spotkać Clary i Jacego? Okazuje się, że sporo. I to na pewno nie koniec ich kłopotów, a dopiero początek apokalipsy.

Mówiąc w skrócie: dzieje się dużo! C. Clare pobudza dalej ciekawość czytelnika, otwierając zupełnie nowe wątki, nie koniecznie kończąc te rozpoczęte już w poprzednich tomach. W każdej innej serii pewnie już bym jęknęła „No ile można?!” jednak tutaj jest to wciąż ciekawe i intrygujące.

Tym razem niesamowicie irytowała mnie Clary. Zachowywała się nierozsądnie, ignorując pomoc rodziny i przyjaciół. Wiem, że miłość ogłupia, ale w jej przypadku wyszło to strasznie 😉
Jace również nie przypomina siebie, jednak powodów jego arcydziwnego zachowania nie będę wam zdradzać. Sami musicie do tego dojść.
Podoba mi się rozwój sytuacji między Simonem i Izzy, jednak rozczarowałam się zachowaniem jej brata, Aleca. Wiadomo nie od dziś, że zazdrość i nadmierna ciekawość nie przynoszą dobrych efektów.

Akcja nieprzerwanie brnie do przodu. Nie ma tutaj liniowości, przebiegu od punktu A do punktu B. W międzyczasie pojawiają się sytuacje zmieniające bieg wydarzeń, sprawiające że całość jest wręcz nieprzewidywalna. Wiele sytuacji przyprawiło mnie o opadającą szczękę czy tez nerwówkę gdy w jakiejś sytuacji moim ulubieńcom coś zagrażało.
Pierwszy raz chyba muszę pochwalić okładkę. W końcu nie okaleczono postaci która się na niej znajduje! Nie jest zmutowana bądź dziwaczna, jak to zdarzało się wcześniej. Jednak w dalszym ciągu czuję niesmak, bo te okładki w dalszym ciągu szpecą. Czasem lepiej postawić na prostotę i nie kombinować zbyt dużo.

Coraz trudniej pisze mi się o kolejnych częściach całej serii. Nie dlatego, że ich poziom spada, bądź nie przypasowały mi do gustu. Po prostu boje się, że po raz któryś napisze to samo w recenzji! Książki za każdym, razem wzbudzają we mnie podobne pokłady emocji, i momentami o tym tez trudno pisać. No cóż, ciężko przyznać się do uronionej łezki, kiedy ulubionemu bohaterowi dzieje się krzywda. A tutaj mam tak często!

Osobom zaznajomionym z Darami Anioła, nie muszę tej serii polecać. Sami wiecie, że jest niesamowita, oryginalna i poruszająca. Wątpię tez, że znajdą się osoby które o niej nie słyszały. Jeżeli jednak tak jest, to musicie szybko nadrobić zaległości!

Ocena: 6/6

Violet

Za książkę do recenzji dziękuję Wydawnictwu MAG 🙂

One response to “Miasto Zagubionych Dusz – Cassandra Clare

  • ruczek

    Uwielbiam DA! 🙂 Już nie mogę doczekać się kolejnego tomu. Z równym zniecierpliwieniem wyczekuję też polskiego tłumaczenia „Mechanicznej księżniczki”. Ciekawe jakie zakończenie autorka dla nasz przyszykowała.

    PS. Pod koniec pierwszego akapitu zjadło Ci literkę – powinno być Łowców, nie Owców ;))

Skomentuj

