Lato tajemnic – Rosie Rushton


lato-tajemnicDawno nie czytałam książki z serii „Jane Austen w 21 wieku”. Skoro poprzednią część skonsumowałam w sierpniu zeszłego roku, to stwierdziłam, że i w sierpniu tego roku sięgnę po kolejną książkę pani Rushton. Ostatnia książka, którą przeczytałam „Sekrety i miłość sióstr Dashwood” była dla mnie wielkim rozczarowaniem, dlatego z rezerwą podeszłam do „Lata tajemnic”. Na szczęście tym razem historia nie okazała się wielką pomyłką 🙂

Fabuła

Caitlin Morland – córka głównego wspólnika w znanej kancelarii prawniczej, kończy program przygotowawczy do dwuletniego liceum artystycznego w Sussex. Podczas kursu zapoznała się z Izzy Thorpe – córką ministra oraz z Summer Tilney – córką producenta dżemów, Sir Magnusa. Caitlin uwielbia kolorowe magazyny i za wszelką cenę pragnie życia swoich nowych przyjaciółek. Jej rodzice nie podzielają zdania córki, gdyż uważają, że liceum snobów nie jest dla niej odpowiednie. Protagonistka otrzymuje propozycję wyjazdu do Włoch, do posiadłości ojca Summer, jednak zanim się tam wybierze wraz ze starszym bratem Jamiem oraz Izzy, weźmie udział w zakrapianej imprezie urodzinowej tej drugiej, pozna jednego ze starszych braci Summer, w którym się zakocha oraz podpadnie nauczycielce rysunku.

Bohaterowie wyjeżdżają do Vernazza, gdzie poznają Gabriellę – obecną partnerkę Sir Magnusa oraz Freddiego – drugiego starszego brata Summer. Wszystko wydaje się być idealne, dopóki…
Jak się okazuje, Summer skrywa wiele sekretów, do tego krążą plotki o niej i jej rodzinie, Izzy zaczyna chodzić z Jamiem i flirtować z Freddim, Caitlin próbuje zdobyć Ludo i rozwikłać różne tajemnice poprzez wściubianie nosa w nie swoje sprawy. Gabriella próbuje być dla wszystkich miła, czym gra na nerwach Summer, a Sir Magnus nie pozwala swoim dzieciom, a zwłaszcza córce na samodzielność. I jak tu spędzić bezstresowe wakacje we Włoszech?

Moim zdaniem

Książka ma mało stron, więc nawet nie zauważyłam, kiedy dobrnęłam do końca. Czytało mi się szybko, lekko, przyjemnie i z zainteresowaniem, dzięki czemu mogę stwierdzić, że „Lato tajemnic” jest o wiele lepszą i ciekawszą powieścią od historii przedstawionej w„Sekrety i miłość sióstr Dashwood”, którą męczyłam i przeklinałam. Caitlin, Summer i Izzy tworzą mieszankę różnorakich charakterów i każda jest na swój sposób naiwna, zabawna i interesująca. Protagonistka za wszelką cenę próbuje się dopasować do bogatych uczniów, po czym próbuje zdobyć brata koleżanki, by na końcu rozwikłać zagadkę rodziny Summer, co jest notabene najciekawszym wątkiem powieści. Izzy jest typową rozpuszczoną córką bogaczy, która nie uznaje autorytetów, czy zdania koleżanek. Zawsze musi być w centrum uwagi, a facetów zmienia jak rękawiczki, bo może. Summer z kolei jest zamkniętą w sobie dziewczyną, która powoli otwiera się na znajomych, jednak do samego końca dusi w sobie negatywne uczucia względem ojca i Gabrielli, których obwinia o śmierć mamy. Chłopacy też są dość ważnymi postaciami w książce i również każdy z nich wyróżnia się charakterem. Jamie, to student który po raz pierwszy się zakochuje, więc stara się uszczęśliwiać swoją wybrankę na każdy możliwy sposób, Ludo wydaje się być tym najmądrzejszym i najrozsądniejszym, a Freddie to typowy bawidamek, dla którego życie to imprezy, dziewczyny i szybka jazda na motorze.

„Lato tajemnic”, to idealna powieść na wakacje i cieszę się, że przeczytałam ją w sierpniu 🙂 Powieść Rosie Rushton polecam fankom książek młodzieżowych oraz osobom, które polubiły przygody bohaterów Jane Austen przeniesionych do 21 wieku. Mam w swojej biblioteczce jeszcze „Echa miłości”, a „Wszystko o miłości” na pewno niedługo zakupię 😉

Ocena: 4+/6

Martycja

Skomentuj

